Dbamy o kondycję stawów

W prawidłowym funkcjonowaniu naszych stawów na pewno pomoże nam ruch. Do utrzymania stawów w dobrej kondycji przyczyniają się wykonywane rano ćwiczenia rozciągające. Dla naszych stawów wskazane jest także pływanie, jazda na rowerze i aqua aerobic. Uprawiając jogging, w trosce o stawy, nie powinno biegać się po twardych, betonowych nawierzchniach. Należy także unikać przeciążenia stawów, zwłaszcza stawów kręgosłupa. Jeżeli musimy przenieść jakieś ciężkie przedmioty, zamiast je przenosić lepiej jest je po prostu przesunąć. Wracając ze sklepu z torbami pełnymi zakupów, nie nieśmy ich w jednej ręce, lecz rozłóżmy je równomiernie tak, aby nieść je w obu rękach. Stawy naszego kręgosłupa nie lubią bezruchu. Jeżeli więc spędzamy dużo czasu przy biurku powinnyśmy mniej więcej co godzinę zrobić sobie trwającą 5 minut przerwę i wykonać kilka ćwiczeń rozciągających. Musimy także wiedzieć, że każdy dodatkowy kilogram naszej wagi to dodatkowe obciążenie stawów. Jeśli więc BMI zaczyna zbliżać się do 30 jest to znak, że pora zacząć się odchudzać. Warto także zadbać o odpowiednią, korzystną dla stawów dietę. W naszej diecie nie może zabraknąć produktów zawierających witaminy D, B oraz A. Dla stawów korzystny jest także zawarty w mleku i jego przetworach wapń. Dbając o stawy możemy także stosować (po wcześniejszej konsultacji z lekarzem)suplementy diety, które zawierają substancje korzystnie wpływające na ruchomość stawów i chrząstkę stawową.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.